Miércoles, 24 de Septiembre de 2025

Actualizada Martes, 23 de Septiembre de 2025 a las 22:42:16 horas

Sábado, 24 de Diciembre de 2011 Tiempo de lectura:
L’altra gran possibilitat que ens oferix Internet hui per hui és Twitter

Desconectats

En l'última edició de Ferroforma a Bilbao (la fira de ferretería més important a nivell nacional) vaig tindre la fortuna de conéixer a Darío Alonso, gerent d’una de les empreses més importants a nivell europeu en quant a representació i distribució de subministraments industrials.

En el seu stand feien xicotetes xarrades i ponències sobre les oportunitats que cada volta més ens oferix Internet a l’hora de vendre, de comprar, de presentar els productes, de les noves formes de comunicació comercial, etc. Allí varem parlar i debatre sobre el e-commerce, sobre les xarxes socials i la seua aplicació al comerç, sobre la web 2.0, sobre “la nube” (o el Cloud Computing, per a ser més english), etc.

Al cap de pocs dies vaig rebre de part d’esta persona un llibre dedicat. Eixe llibre és “Todo va a cambiar” d´Enrique Dans (@edans), un dels més importants bloggers i expert en noves tecnologies i Internet. El llibre básicamente reflexiona sobre els nous temps tecnològics en els que estem cavalcant i la seua importància en el nostre comportament com a consumidors i com és de important que les empreses sàpien (i sobretot vullguen) pujar-se a este carro i revisar els seus models de negoci per a mantindre la competitivitat. En fi, no vaig a fer ací un resum de tot el llibre, però vol recomane sobretot pel seu nivell de reflexió.

Després de llegir-lo i fent cas al seu subtítol (“Tecnología y evolución: adaptarse o desaparecer”) em va vindre al cap investigar una miqueta com de “conectats” estàn els comerços del nostre poble a eixa xarxa en la que inevitablement sembla que hi ha que estar present si no volem perdre eixe tren tecnològic i estar en la primera fila de l’escaparat virtual.

Només pegant una miradeta supèrflua he vist (i en centre ara en els comerços que pertànyen a l’Associació de Comerciants i Empresaris de Benissa (www.asocben.com) ) que la gran majoria encara no disposen d’un espai web propi on donar-se a conéixer i promocionar el seu producte o servei. Altres, que sí disposen d’eixe espai a penes fan ús d’ell i són simples pàgines testimonials. Una xicoteta minoria ja disposen de bones pàgines webs on un consumidor pot prendre referència del producte, del servici, inclús dels preus que s’oferten. No parlem ja de tindre tendes virtuals perque, a dia d’avui, el comprar productes per internet en empreses de Benissa és pràcticament nul.

Tot açò en quant a les webs, però qué passa amb les xarxes socials? Aprofiten les empreses benisseres el potencial que ens oferixen Facebook, Twitter o LinkdIn, (per nomenar només les més conegudes)?. La resposta, al meu pareixer, és contundent: no.

El cas de Facebook és especialment curiós. Em crida l’atenció que la majoria d’empreses de l’Associació de Comerciants que estàn en esta xarxa ho fan com a perfils personals i no com a pàgines d’empresa. Sí, és un error freqüent, pense que per desconeiximent o simplement perque donen més importància a sumar un gran nombre d’amics afegits que realment a voler vendre un producte. Hi ha que saber que açò comporta riscos i inconvenients. Per una part Facebook ens pot bloquejar el compte, ja que una de les condicions de Facebook és que no es pot utilitzar un compte personal per a representar a una empresa. Per altre costat, ens estem perdent un bon nombre de ferramentes i aplicacions que es poden utilitzar per a traure un bon rendiment de la nostra pàgina. Al final sempre és més important fidelitzar als seguidors de la pàgina d’empresa que no augmentar amb centenars d’amics un compte personal disfressat d’empresa.

L’altra gran possibilitat que ens oferix Internet hui per hui és Twitter. Només he trobat una empresa (repetisc que parle de les empreses associades a l’Asocben) que faça ús d’esta xarxa. Hi ha que dir que Twitter té un potencial enorme de propagació i moltes empreses estàn ja traent-li un bon rendiment a esta gran xarxa. A través de simples tweets es pot informar d'ofertes, promocions o descomptes puntuals que vullguem donar a conéixer.

Més enllà de tot açò poca cosa més. Resaltar que hi ha un parell d’empreses que utilitzen Flickr, LinkedIn o Youtube per a promocionar-se. Cal recalcar que els beneficis de l'ús de les xarxes socials no són immediats, són sempre a llarg plaç, així que és important no desanimar-nos i seguir una estratègia clara. 



[Img #6865]Victor Tent

http://lafaenaesundimoni.blogspot.com/

@victortent

Comentarios
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.10

Todavía no hay comentarios

Quizás también te interese...

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.