Jueves, 19 julio 2018
Miércoles, 17 enero 2018

Comunicat de l'Ajuntament de Benissa

Marcar como favorita

En relació a la notícia apareguda en la publicació digital “benissadigital.es”, el passat dimecres 10 de gener de 2017, que va signada per Juan Revelles Tur, des de l’Ajuntament de Benissa és volen fer unes consideracions:

- Ens congratulem que el jugador vaja recuperant-se de l’accident esportiu, del 2017, quan era simultàniament jugador de l’equip cadet del Club Unión Deportiva Benissa i membre de l’Escola Municipal de Futbol de l’Ajuntament de Benissa.

- El Club Unión Deportiva Benissa, posa a disposició de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament de Benissa, mitjançant acord des de fa molts anys, l'entitat esportiva per tal que els alumnes de l’Escola Municipal de Futbol, des de benjamins fins a l’equip aficionat femení puguen participar ales competicions federatives organitzades per la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana.

- Oscar Buigues Llobell com a jugador de l’equip cadet del Club Unión Deportiva Benissa i membre de l’Escola Municipal de Futbol de l’Ajuntament de Benissa, va ser donat d’alta, mitjançant la gestió de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament de Benissa, amb la llicència federativa corresponent, i per tal, l’assegurança esportiva de la Mutualitad de futbolistes ( MUPRESFE ).

- Oscar Buigues Llobell és va accidentar en un partit, i va començar a funcionar el protocol, per tal que tingués la corresponent assistència sanitària. Mentres seguia el tractament, se li va encomanar fer una ressonància magnètica, a càrrec de la Mutualitat de futbolistes ( MUPRESFE ), vinculada a la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana. Aquesta va ser denegada per part del Delegat de la FFCV a Alacant D.Damian López Jiménez, en comunicar-es que el jugador havia jugat un partit, quan estava de baixa.

- En parar-se el tractament els familiars van sol·licitar una reunió amb el Cap del Departament d’Esports per tal d’exposar l’assumpte i tractar de cercar una solució i es va fer la primera reunió amb la família en la que van estar presents els pares del jove i el ca de departament d’Esports de l’Ajuntament de Benissa.

- La Regidoria d’Esports va realitzar una investigació d’aquest fet revisant els actes, amb els noms i els dorsals dels jugadors de les 30 jornades de la lliga, i arribant a la conclusió que hi havia hagut un error en la redacció de l’acta, i que s’havia inclòs a Oscar Buigues Llobell, quan qui havia d’aparèixer a l’acta era el seu company d’equip Oscar Diego Pinedo. Aquest error era possible que l’hagués fet el seu entrenador, però era molt més probable que el fera l’àrbitre del partit ja que un entrenador és molt conscient dels jugadors que poden jugar i difícilment s’equivoca al proposar que vaja a jugar algú que ell sap que està accidentat.

- Una vegada determinat és prepara un escrit, enviat el 8 de juny de 2017, adreçat al Delegat de la FFCV a Alacant D.Damian López Jiménez, demanant que reconsidere la seua denegació considerant que en l’escrit de data de l'11 de maig de 2017, és diu que el 2/4/2017 Oscar Buigues Llobell havia jugat el partit C.D. Alcoyano – U.D. Benissa, cosa que no havia sigut certa, quedant com a testimonis entre altres l’entrenador i els companys del jugador, a banda de la impossibilitat física del jugador accidentat per jugar l'encontre. L’Escrit és prepara per la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament de Benissa, amb la participació del president del Club Unión Deportiva Benissa, D. Domingo Fuentes Garcia, qui signa el document, i és remes a la Delegació d’Alacant de la FFCV, adjuntant les 30 actes dels partits de la temporada i un document de resum comparatiu de la alineació dels 2 jugadors del Benissa anomenats Oscar.

- El 13 de juny se’ns contesta per mig d’un administratiu de la Delegació d’Alacant FFCV, comunicant que “ si va haver-hi un error en les actes havien d'haver-se corregit abans de les 72 posteriors al partit en concret “. Com a normal les actes és revisen, especialment per a veure resultats, amonestacions i altres incidències però no esperes que haja una alineació incorrecta i probablement atribuïble a l’àrbitre o el que és el mateix a la FFCV.

- A partir d’eixe fet és fan dues coses. La primera és que en el nou contracte per a la temporada 2017/18 que vincule a l’empresa que gestione el monitoratge de les Escoles Esportives Municipals de Benissa amb l’Ajuntament de Benissa, aparega el següent text: en relació al Coordinador EM Futbol “... Ocupar-se de el control de les sancions, de les actes dels partits i del control del calendari ... “en relació als monitors“ ...els monitors deuran de disposar d’una còpia de l’acta del partit o encontre esportiu corresponent, una vegada finalitzat, per a la seua revisió. En el cas de l’Escola Municipal de Futbol li serà facilitada pel Coordinador de l’Escola Municipal de Futbol ...”.

- La segona és procurar tindre una cita amb el Delegat a Alacant de la FFCV, atenen la petició de la família per tal d'intentar que el jugador accidentat fora atès com, segons la família, havia passat amb altres jugadors en ocasions passades, i que així la família no tinguera que fer el pagament dels quantioses despeses, atenent que ells no devien de fer el pagament, i que per altra banda l’Ajuntament de Benissa, no pot atendre cap responsabilitat patrimonial si prèviament no s’adjunta un import concret acompanyat d’una factura, o document acreditatiu de la despesa. Cal dir que la FFCV mai ens va donar cap cita, tot i que la vam demanar en diferents ocasions i per diferents mitjans, en persona, via telefònica i via e-mail.

- Aquesta decisió va ser presa després d’una reunió en la qual van estar presents, el Regidor d’Esports, el Cap del Departament d’Esports, el Secretari Municipal, la mare del jugador, un acompanyant de confiança de la família i el propi jugador. El Secretari va observar que si una acta és errònia, per el tant és falsa i recurrible, i que més allà de l’articulat del reglament federatiu serà la justícia qui determine la responsabilitat.

- És van tornar a cursar escrits de sol·licitud per tal de tindre una reunió a Alacant, així com moltes telefonades, alguna de les quals el Delegat va assegurar al Cap del Departament d’Esports que anava a rebre'ls per atendre l’assumpte. Comprova la negativa constant de la FFCV a donar-nos una cita, el Regidor d’Esports li va sol·licitar al company de corporació Arturo Poquet que l’ajudés a obtindre aquesta cita, considerant, a banda de la seua experiència com a anterior Regidor d’Esports, la seua trajectòria com a jugador i capità del Club Unión Deportiva Benissa i que tenia una relació personal amb el President. És va intentar per part de tots aconseguir la cita, desplaçant-se el Cap del Departament d’Esports a Alacant el 25/8/2017, per tal d’obtindre-la allí, i no va ser possible. Tampoc va ajudar els circumstàncies de la suspensió cautelar, coincidint en el temps, en aquest cas d’ Angel M.Villar RFEF, i a altres 5 presidents de territorials (Ceuta, Melilla, Murcia, València i La Rioja) imputats en el marc de l'Operació Soule.

- Des de la Regidoria d’Esports és va informar directament de les gestions per tal d’aconseguir una cita, amb la família, i aquesta al veure que no era possible va demanar una altra reunió amb l’Ajuntament per tal de cercar un altre camí i sobretot una solució per a Oscar Buigues Llobell.

En la segona setmana de setembre és va realitzar una altra va reunir a l’Ajuntament en la qual van participar L’Alcalde de Benissa, el Regidor d’Esports, el Cap del Departament d’Esports, el primer Tinent d’Alcalde, el Secretari Municipal, la mare del jugador i un acompanyant de confiança de la família. En ella el que és va acordar és, que és continuaria buscant de tindre una reunió amb el delegat federatiu a Alacant de FFCV, des de la Àrea d’Alcaldia, però que simultàniament el jugador fora intervingut i una vegada quantificat el import de la despesa que la família fera ús del seu dret de reclamar la corresponent indemnització, i que l’ajuntament posaria el fet en mans del seu servei d’assessorament jurídic, per tal de procedir a reclamar a la justícia la determinació de les responsabilitats corresponents. Des de Alcaldia és va intentar concertar una va reunir amb la Delegació d’Alacant de FFCV, mitjançant telefonades i correus electrònics, i no van respondre mai.

L’Ajuntament de Benissa, vol reiterar que no entén com des de la Federació de Futbol de la Comunitat Valenciana no són capaços d’atendre a l’entitat que gestiona en companyia del Club Unión Deportiva Benissa, la pràctica de l’esport del futbol a la nostra població, i d’altres poblacions veïnes. Gent que confia en els gestors que hem tingut i tenim a Benissa, des de els delegats, monitors, entrenadors, coordinadors, directius de club i gestors públics. I que han depositat la confiança, des de fa molts anys, en l’Escola Municipal de Futbol i el Club Unión Deportiva Benissa.

Per altra part, des de l’Ajuntament de Benissa també volem deixar constància del fet de que el redactor de l’article no contrasta ni demana l’opinió de les tres persones de l’Ajuntament que esmena. Confiem en que en pròximes ocasions es permitisca l'oportunitat de poder aportar la versió institucional, un fet que des de l’entrada del nou equip de Govern a l’Ajuntament de Benissa s’ha demanat en diverses ocasions a aquest medi digital.

Tal vegada un recent article del periòdic ELPAIS, del 12 d’octubre de 2017, que com a titular té “L'espoli federatiu del futbol modest. El govern inicia la intervenció de la Mutualitat de futbolistes per un presumpte desfalc de 12 milions d'euros “, signat pel periodista Ladislao J. Moñino, ajude a explicar, en part, el desafortunat fet al voltant de l’accident esportiu d’Oscar Buigues Llobell, al que desitgem veure tornar a jugar al futbol en el Club Unió Esportiu Benissa o amb algun altre club d’altres localitats. I que pugem aprendre, per al futur, d’aquesta llastimosa experiència.

Benissa Digital, Información y actualidad de Benissa
Benissa Digital • Términos de usoPolítica de PrivacidadMapa del sitio